Uusimmassa BombHolen jaksossa paljastetaan, että ensi kaudelle laskukengistä ja vaatteista tunnettu ThirtyTwo tuo tuotevalikoimaansa lumilaudat. Hommaa vetämässä on pätevät tekijät ja merkille on tulossa mm. kunnon tiimi. Muutos on uusin vaihe Nidecker Groupin hankkimien brändien uudistumisessa. ThirtyTwo siirtyi Nidecker Groupin hallintaan kun Sole Technologyn perustaja Pierre-André Senizergues myi etnies-, éS-, Emerica- ja ThirtyTwo-brändit Nideckerille.
Aikanaan freestyle-skeittaajana tunnettu Pierre-André Senizergues myi tunnetut brändinsä etnies, éS, Emerica ja ThirtyTwo sveitsiläiselle perheyritykselle Nidecker Groupille keväällä 2024. Kaupan myötä neljä pitkään itsenäisenä toiminutta brändiä siirtyi uuden omistajan hallintaan. Kaupan arvoa ei koskaan julkistettu.
Järjestelyn yhteydessä perustettiin uusi yhtiö, johon brändien tavaramerkit siirrettiin. Nideckerin veljekset Henry, Xavier ja Cédric Nidecker omistivat enemmistön uudesta yhtiöstä, kun taas Senizergues jäi vähemmistöosakkaaksi ja jatkoi edelleen brändien toimitusjohtajana. Hän keskittyi tuotteisiin, markkinointiin, designiin ja myyntiin, kun taas Nidecker otti vastuulleen taustatoiminnot, kuten logistiikan ja taloushallinnon.
Senizergues kertoi tuolloin etsineensä kumppania, joka jakoi hänen arvonsa ja ymmärsi skeitti- ja lumilautailukulttuurin hengen. ”Nideckerin perhe edustaa samoja arvoja ja intohimoa, joiden varaan rakensin nämä brändit. Heillä on energiaa ja mittakaavaa viedä niitä eteenpäin uusilla tavoilla”, hän totesi tuolloin julkilausumassaan. Yhtiön tavoitteena oli säilyttää brändien autenttisuus ja tukea niiden kasvua kansainvälisesti.
Kauppa nähtiin laajemmin merkkinä toimintaympäristön muutoksesta, jossa riippumattomat skeitti- ja lumilautailubrändit hakivat vakautta ja kasvua suurempien, mutta edelleen arvoihin sitoutuneiden toimijoiden kautta yhä vaikeammassa markkinaympäristössä. Sekä Senizergues että Nidecker korostivat, että yhteistyön tavoitteena oli säilyttää brändien kulttuurinen perintö – ei sulauttaa niitä osaksi valtavirtaa.
Merkin tuodessa markkinoille lumilaudat voit hankkia siis koko setin päästä varpaisiin ThirtyTwo:n tuotteita. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, mitä käy 32:sen kenkiä käyttäville laskijoille – vaihtuuko myös lautasponsori jollain isolla nimellä jos Nideckerillä on tarjota parempaa diiliä palkkapussiin?
Nidecker Group on sveitsiläinen, perheomisteinen yhtiö, joka tunnetaan lumilautatuotteista ja omistaa useita lajeihin liittyviä brändejä, kuten Flow, Jones, Nidecker ja NOW. YES poistui yhtiön tuotepaletista juuri. Yhtiö on perustettu Sveitsissä vuonna 1887 ja se on kasvanut yli viiden sukupolven aikana. Yhtiön perustivat vuonna 2008 kolme Henri Nideckerin jälkeläistä, ja se on toiseksi suurin lumilautayhtiö maailmassa.